تولید بافت کبد با استفاده از چاپ سه بعدی
نوشته شده توسط : علی افشار

چاپ سه بعدی در عرصه پزشکی پدیده ای نوین محسوب نمی شود. پیشتر هم شاهد ساخت اعضا مصنوعی و حتی استخوان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی بوده ایم ، اما حالا یک شرکت هندی ادعا می کند که موفق به ساخت بافت کبد با استفاده از چاپگرهای سه بعدی شده است. این شرکت امیدوار است طراحی فروشگاه اینترنتی که این تکنولوژی در آینده بتواند جان بیماران محتاج به پیوند کبد را نجات دهد.
Pandorum Technologies اظهار می کند این بافت های کبدی که با استفاده از پرینتر سه بعدی تهیه شده اند از سلول های انسانی ساخته شده اند و در نتیجه می توانند از هزینه گزاف تحقیقات پزشکی بکاهند. این فناوری می تواند میلیون ها دلار صرفه جویی را برای شرکت ها در زمینه تحقیق و توسعه به همراه داشته باشد.

یکی از بنیانگزاران شرکت پاندورام تکنولوژی در صحبت های خود اینگونه عنوان کرده است:

مینی کبدهای شرکت ما که با استفاده از فناوری چاپ زیستی سه بعدی تهیه شده اند و ساختاری مشابه کبد انسان دارند ، به عنوان نمونه ای آزمایشی برای کشف و توسعه داروهایی با اثربخشی بهتر ، عوارض جانبی کمتر و هزینه کمتر استفاده خواهند شد.

یکی دیگر از مدیران این شرکت افزود:

ساخت اعضا مصنوعی کاربردهای بالینی متعددی دارد. ارگانوییدهای سلولی می توانند در توسعه سیستم های حمایتی کبدی استفاده شوند که به نوبه خود قادر خواهند بود جان بیمارانی که از نارسایی کبدی رنج می برند را نجات دهند. در آینده ای نزدیک چنین اعضا مصنوعی می توانند پاسخگوی نیاز مبرم به اعضا انسانی در جراحی های پیوند اعضا باشند.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: